onsdag 26. februar 2014

"Sånn ser det ofte ut hjemme"-bilder og oppskrift på horn!

På lørdag bakte jeg og jentene horn med ost og skinke!
 
 
Oppskriften fant jeg {HER} og er som følger:
200 g smør
6 dl melk
50 g gjær
2 ts salt
4 ts sukker
1 kg hvetemel
 
Fyll
  revet ost
  finstrimlet skinke
Vi hadde også ketchup inni
 
 
Oppskrift til 24 horn.
Smelt smør og tilsett melk.
Varm til væsken er lunken.
Rør ut gjæren i litt av den lunkene væsken.
Tilsett resten av ingrediensene og elt sammen til en glatt og smidig deig.
Dekk bakebollen med plast og la den heve i ca 40 min.
Elt deigen om og del den i 3 jevnstore emner.
Kjevle hvert emne ut til en rund leiv. Del leiven i 8 spisser.
Legg 1/2 - 1 ss finrevet ost og 1/2 - 1 ss finstrimlet skinke på den brede kortenden av trekanten,
og rull sammen fra den brede kortenden mot spissen.
Legg på bakepapirkledt stekebrett, dekk med et klede og etterhev i ca 20 min.
Pensle med egg eller melk.
Stek i varm stekeovn ved 225 °C på midterste rille i 12-15 min.
Avkjøl på rist.
 
 
Mens jeg lagde deigen, lekte jentene.
Sånn her ser det stort sett ut alltid mens jentene er våkne, og i alle rom!!
Ha ha ha, jeg må le...
 
Amalie har laget kjøkken av pappesker, så flink da...
 
Da det blir for mye rot på de i stua flytter de seg ut i gangen-
og fortsetter leken og ROTINGEN *flire*
 
 
Amalie er som sin mor og elsker papirtape!
Her har hun og Mie fest, og da må til og med speilet pyntes- med tape.
Det ble noen taperuller mindre på a mor da, ha ha ha...
 
Veldig koselig at de koser seg og har det gøy,
men skulle ønske de var bittelitte grann flinkere til å rydde...
 
Ha en super onsdag folkens!
Jeg skal på Strømmen Storsenter etter jobb,
å shoppe til Mie sin bursdag som er på lørdag- woop woop.
Klem fra
Hilde Pernille
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jeg tenkte "Herregud, har speilte sprekt??" *fnis*

    Kos deg med shopping, det kommer pakke i posten plutselig. ;)

    SvarSlett
  2. Åååå det såg godt ut:)
    Nyt søndagen !
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...