fredag 16. august 2013

"Verdens beste" Kyllingrett!

Endelig er vi på nett igjen hjemme!
Det viste seg å være brudd på telefonkabelen fra lysstolpen og inn til huset.
I dag har jeg laget noe som for oss er den beste maten vi vet om;
nemlig KYLLING MANGO CHÛTNEY.
 
 
Retten smakte jeg første gang for mange år siden da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa.
Jeg og min venninne Yvonne skulle være hjemme alene hos meg
og da introduserte hun meg for den- TAKK OG LOV!!
 
 
Det tar litt tid å lage denne, så den passer i grunn best å ha på lørdag,
men i dag "har me juksa litte granne".
Jeg skar opp alt i går kveld, sånn at det bare var stekingen igjen i dag.
 
 
INGREDIENSER:
4 kyllingfileter
1 rødløk
1 rød paprika
2-3 fedd hvitløk
1 boks kremfløte
1 grønnsaksbuljongterning
0,5 dl. mango chûtney
1 ts sambal oelek
1 dl. reven ost
salt og pepper
2 ss margarin til steking
 
FREMGANGSMÅTE:
Brun kyllingfiletene i stekepanna (jeg deler de opp i små biter)
og legg de i en ildfast form. 
 
Hakk paprika, rødløk, hvitløk og fres det mykt i stekepanna.
Tilsett kremfløte, mango chûtney og sambal oelek.
Smuldre over grønnsaksbuljongterningen og smak til med salt og pepper.
La det småkoke i 5 minutter.
 
Hell dette over kyllingen og strø den revne osten på toppen.
 
Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca. 10 minutter eller til osten er gyllen.
 
 
Serveres sammen med ris og denne vidunderlige salaten:
 
1 rødløk
1 pakke vårløk
1 eske Cherry- eller plommetomater
1 avocado
 
Dressing:
Olivenolje
Balsamico
salt og pepper
 
Jeg spiser alltid altfor mye av denne retten, men det får så være-
det er tross alt fredag!
Så nå sitter jeg her i sofaen og lurer på om jeg skal orke å gå ut i garasjen
og male ferdig slagbenken eller om jeg rett og slett bare skal bli her *fnise*
 
 
Dette nydelige bestikket i hardplast er fra Kremmerhuset.
 
For dere som lager denne retten- kos dere masse.
Jeg lover dere; den er helt fantastisk!
Ha en fin fredagskveld folkens.
 
Klemmer fra
Hilde Pernille
 

3 kommentarer:

  1. mmmmm.....Kanskje dette må prøves ut? ;)

    SvarSlett
  2. Nam det såg knallgodt ut❤det bestikket er så fint!
    God helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Mm, det så virkelig godt ut :)

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...