mandag 4. februar 2013

Amalie sitt nye rom , del 1...

 Som dere kanskje så på sniktitten av rommet hennes for noen uker siden,
så ble det veldig råååååsa!
Men snuppa mi er veldig fornøyd og det er jeg og :)


Liker godt møte mellom tømmervegg og gipsplater!
Grunnen til at Amalie har fått nytt rom er at hun ville ha "stor-jente" seng.
Dag bygget {DENNE} flotte sengen til henne for ca. 2 år siden,
og vi kan jo ikke rive den. Så den får Mie når hun skal ut av sprinkelsengen,
og dermed måtte de bytte rom. 


Dette rommet var tidligere vårt soverom, og var veldig mørkt-
så forandringen her er enorm.
Samtidig har vi tettet igjen døren som opprinnelig var her,
åpnet opp gjennom murveggen og laget ny inngang.
Dette har vi gjort slik at alle rom har egen inngang.
Tidligere måtte vi gå gjennom det som nå er soverommet vårt for å komme til dette rommet.
Jeg skal vise før og etter bilder i et annet innlegg.


 Et lite, koselig rom under sengen. Sengen er kjøpt på Jysk,
og det fulgte med sirkus-gardiner. Jeg har sydd nye, som matcher rommet.
Jeg så kun sengen på nett før Dag dro for å kjøpe den.
Trodde den var i trefarge, slik at jeg kunne male den hvit.
Men den er lakkert.... Da må den eventuelt pusses før maling,
og det gidder jeg ikke ;p

 
Lysekronen er fra Bohus!
Tidligere var de slitt hvit med litt gull (har dessverre ingen før-bilde,
og finner den heller ikke på Bohus), men den har fått noen runder med gull-spraylakk.
Sebra bildet er fra IKEA, og det har Amalie fått av mamma og pappa- love it!!
Det rosa skapet hadde jeg på rommet mitt da jeg bodde hjemme.
Det har hatt ulike farger opp igjennom, men tror at det nå har nesten
lik farge som det var første gangen ;p
Enkle treknotter kjøpt på Jernia, er sprayet gull.


Over ser du inspirasjonskartet jeg laget i november før vi startet med oppussingen.
Dette var del 1 av rommet til Amalie- det kommer flere etter hvert som vi
blir helt ferdig. Bare småtterier igjen, som bilder, hylle og diverse annet.
Jeg har bestilt klesskap som skal stå til venstre for sengen hennes,
 ved siden av sebra bilde. Det kommer 27. februar- gleder meg!

Ønsker dere en flott dag!

Klemmer fra
Hilde Pernille

1 kommentar:

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...