onsdag 8. januar 2014

Tilbakeblikk på bloggeåret 2013, del 2

Om du vil se hva jeg gjorde og hvordan vi hadde det fra mai til og med august, så bli med!
Starter rett på...
 
MAI
 
 
Månedens utfordring hos NIB i mai het "Bruktduellen".
Denne fine vekta har jeg fått av mamma, og i sin tid tilhørte den hennes mormor.
 
 
Jeg malte skapet svart, og gjorde om helt i denne kroken på kjøkkenet.
 
 
Så var det 17.Mai, og vi hadde frokost her før barnetoget-
dette har blitt en koselig tradisjon.
Dekket enkelt med papp og plast siden vi skulle reise rett til Sunne og campingvogna
etter opplegget på Framtun skole var ferdig.
 
 
27. Mai ble verdens fineste Amalie 5 år.
Hun elsker lilla, så da ble det lilla kake da...
 
 
Jeg fikk tak i dette lekre smekre industriskapet,
som Amalie fikk på rommet sitt til klesskap.
 
JUNI
 
 
Jeg delte oppskriften på "Verdens beste" Cupcakes med dere.
En oppskrift jeg har funnet på {Det Søte Liv}.
Det er faktisk det mest populære innlegget på bloggen min.
 
 
Nydelige lupiner pynter opp på terrassen...
 
 
Jeg hadde jentekveld, og lagde Pavlova for første gang.
Det smakte helt himmelsk, og vi 4 jentene fikk i oss nesten hele kaken,
det var igjen en bitteliten flis til Dag.
 
 
Jeg hadde stor planer om å tilbringe maaaaaange timer i denne hengekøya i løpet av sommeren.
Sommeren går fort gitt og jeg tror ikke jeg lå der en eneste gang *fnis*
 
JULI
 
 
Jentene var med mamma og pappa på feie i 2 uker, før ferien vår startet.
Etter jobb i disse 2 ukene holdt vi på til sent på kveld,
for vi hadde en laaaaang liste med prosjekter vi skulle gjøre.
Jeg malte over tapeten (før-bilde ser dere under).
Dag snekret tv-benk og skapet til høyre i bilde fikk ny fin gråfarge.
 
 
Forandringen var stor og vi ble veldig fornøyde.
 
 
Rommet til Mie var også et av prosjektene mens de var på ferie; gulv, vegger, lister og sengen er malt og den nydelige tapeten kom opp på veggen.
Brukte deler av gavekortet jeg vant hos Photowall, som jeg skrev om i del 1.
Og endelig startet ferien vår, 3 uker i Sunne.
 
AUGUST
 
 
Enda en oppskrift ble delt, nemlig den beste kyllingretten ever!
Og nytt plastbestikk i hvitt fra Kremmerhuser- digger dette altså.
 
 
Etter ferien ble det noen fine kvelder på terrassen.
Sommeren 2013 var virkelig helt fantastisk- mange gode minner.
 
 
Mer oppskrift, denne gangen på Sitron og lakris cupcakes- yammi!
 
 
Til slutt i august og tilbakeblikk del 2 viste jeg fram det nye spisebordet vårt.
Dette låner vi på ubestemt tid av broren til Dag.
Synes det er så fint og det tar ikke så stor plass som bordet vi hadde før.
Dessuten følger det med 2 ileggsplater,
slik at man til sammen kan sitte 16 stk. (?!?) rundt.
Slagbenken som Hanne har laget har fått ny farge, samme som skapet i stua.
 
Jeg skal snart bort til Katrine og se sesongpremieren av Grey's Anatomy som gikk i går.
Ingen av oss fikk sett det siden vi hadde jentekveld, men hun har gudsjelov tatt det opp.
 
Tredje og siste del av tilbakeblikk kommer i neste innlegg!

{HER} kan du se del 1 om du ikke fikk med deg den i går.
 
Ønsker dere en fin kveld fininger,
Klem fra
Hilde Pernille
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så koselig oppsummering :)

    Takk for hyggelig hilsen inne hos meg,
    klem

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...