torsdag 15. november 2012

Hjemmelaget fromasj med granateple!

Granateple, to for kr. 10,- var det første som møtte meg i matbutikken her om dagen.
Jeg rasket med meg to stykker og tenkte at dette kan jeg lage en god dessert av?


Siden jeg ikke er en super god og kreativ kokk, så måtte jeg google litt
og endte opp med å lage fromasj med bær og granateple- helt nydelig ble det!


Den var veldig enkel å lage og tok heller ikke lang tid.
Resultetet ble så her:


Mie var helt vill etter den, og løp fra den ene til den andre
og skulle smake selv om hun hadde egen skål ;p


Hun hjalp også ivrig til på kjøkkenet!
Av med sokkene og da er hun klar ;)


Oppskriften er som følger:

1 Granateple
ca. 10-15 blå druer
8 jordbær
(jeg brukte frossen bærblanding med skogsbær, bringebær og rips)
1 dl. Fun Light Rasberry
1 dl. vann
5 gelatinplater
2 dl kremfløte

Legg geleplatene i kaldt vann i ca. 5 min.
Varm opp saft og vann i en kjele, og pisk inn de myke gelatinplatene.
Del druer og bær i små båter og ha i en skål. 
Skjær granateple i to og klem ut all saften i skålen.
Hell den noe avkjølte saft og gelatinblandingen over bærene og avkjøl. 
Avkjøl helt til den begynner å stivne.
Jeg satte blandingen i kjøleskapet da den var kald.
Pisk kremfløte til myk krem og bland inn bærsaften.
Viktig at bærsaften har stivnet en del før man blander, 
ellers vil alle bærene og noe av gelatinen synke til bunnen.
Settes til avkjøling til den er helt stiv!

Dette var kjempegodt og skal lages igjen!

Jeg er hjemme tredje dagen med Mie som har hånd-, munn- og fotsykdom, 
samt en stygg hoste.
 Uff hun er ikke i form og har masse blemmer og prikker.
Stakkars lille :(
I natt har det vært værst, og jeg har sovet ca. 3 timer, sliiiiiiten.

NB: Dette innlegget har jeg laget tidligere.

Fin torsdag ønskes dere alle.

Klem fra "sykesøster"
 Hilde Pernille 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...