tirsdag 14. mars 2017

MIE SOFIE 6 ÅR!

1. mars ble Mie 6 år, men feiringen av selve dagen var nå på lørdag!
Natt til onsdag ble hun syk, vondt i halsen, vondt i magen, feber og oppkast. Jeg kjente panikken bre seg, om hun skulle rekke å bli frisk til lørdag? På onsdag dro vi til legen for å sjekke at hun ikke hadde fått halsbetennelse eller streptokokker (noe jeg slet med i mine yngre dager). Heldigvis hadde hun ikke det!
Lørdag morgen våknet hun opp uten halsvondt og superklar for feiring.


Mie villa ha tema Katt, kanin og gull. Jeg fikk "lurt" inn rosa i tillegg.
Det var ikke bare bare å finne noe med kanin eller katt på, men fant til slutt de fineste serviettene hos Hannes Servietter. Grå kanin, prikk lik Mie sin kanin Fotball. Jeg bestilte 14 stk. men hun hadde dessverre bare 5 igjen. Da var det på'n igjen for å de resterende. Det endte med at jeg bestilte fra etsy.com og de kom helt fra Australia, dog ikke makne men veldig fine.





Først ut var alle skolestarterne i barnehagen. Storesøster var selvfølgelig også invitert.

Alt av engangsservice, plastskjeer og sugerør har jeg kjøpt på Congratulations.no.
Klistremerkene av Mie er bestilt på Vistaprint.
Navnelappene på koppene har jeg laget (kjøpt bordkort på etsy, skrevet ut og limt på navn).


"Mie Sofie"-banner og "Gratulerer"-banner har jeg bestilt på Etsy.com, skrevet ut og montert selv.

Vifter har jeg laget av 2 stk. gullfargede A4 ark, brettet og stiftet sammen. De har forskjellige bilder som jeg har printet ut. På viften over er det bilder av kaninene våre Fotball og Tassen og pusen vår Olaf.
Har også laget av Mie og av dyrene hver for seg - 10 stk. totalt.



Da Mie fortalte at hun ville ha katt og kanin, bestemte vi oss for å lage et bilde av de og bestille som spiselig bilde. Som sagt så gjort!


Her er sjokoladekaken jeg lagde til barnebursdagen. 
De er jo veldig småspiste disse ungene så det var ganske mye igjen til familiebursdagen.
Oppskrift på sjokoladekake og krem kommer etter hvert.

Gele med gullstrøssel og vaniljesaus ble også servert til barna.

Stolt 6-åring som valgte klærne sine selv.
Det var ikke snakk om å ha på seg rosa kjole *fnis*
Der gikk grensen for det rosa!

Barnebursdagen ble avsluttet med fisking etter godteposer.
En snau time senere var det klart for familie bursdag.


Vi serverte pølser der og, men med hjemmelaget potetstappe og mamma laget salat.

Bløtkake ble laget (oppskrift på denne kommer også etter hvert).


De beste, men veldig mektige cupcakes ble servert.
Oppskriften på disse finner du {her}
Hvis du skal prøve deg på disse, anbefaler jeg at du tar en titt på tips jeg har skrevet. Kremen blir nemlig litt hard med oppskriften, så jeg tar mer smør og mindre melis enn det som står.


Jeg prøvde meg i tillegg på kringlekrans, som jeg glemte å ta bilde av.


Det var nok av kaker for å si det sånn,
selv om vi var 15 på barnebursdagen og 20 på familiebursdagen.





Bildene av kakene ble tatt på morgen, dagen etter de ble laget og det spiselige bilde hadde "boblet" seg litt, men glattet seg ut etter at det hadde stått litt i romtemperatur.



Mie var superfornøyd med hele dagen og hun fikk så mye fint!


På selve dagen, morgen den 1. mars fikk hun gaver av oss.
Av meg og Dag fikk hun kort og det var veldig stas!

Det står følgende:
Til bursdagsjenta vår, Mie Sofie 6 år.
Du ser {smash} ut og tenk at du snart er skolejente.
Du er {kvikk} og k{japp} og er en liten {smarties} så det kommer nok til å gå kjempe bra.
Du er stort sett alltid blid, men kan bli sint som en {lion}.
Da har vi andre kanskje mest lyst til å reise til {Kina},
men{smil}et kommer fort tilbake igjen.
Du bobler over av {energy} når du gjør noe du liker.
Noe stor {hobby} har du ikke enda, men er {extra} opptatt av cheerleading sånn som storesøster.
I dag er det din dag og du skal stå i {center}.
Gratulerer så mye med dagen gode og snille Mie-gullet vårt!
Vi elsker deg til {1000}.
Kyss, klapp og {sjokoklem} fra mamma og pappa.

Snart skal jeg i gang med planleggingen av Amalie sin 9 års dag som er 27. Mai.
Hun ville ha prikk lik Mie sin, bare bytte ut rosa med turkis og litt disco.
Jeg gleder meg!! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...