onsdag 18. januar 2017

TILBAKEBLIKK PÅ BLOGGÅRET 2016, DEL 2

I juni og juli ble det ingen blogging!
Vi dreiv masse på hytta for der var det mye å gjøre for at vi skulle få den sånn vi ville.
Det ble noen uker med intensiv jobbing fra tidlig om morgen til seint på kveld.
Men det ble så bra!

AUGUST

Jeg ville ikke vise fram hytta før vi var helt ferdige
og det sto igjen noe småtteri etter sommerferien.
Derfor startet jeg august med bilder hjemmefra.





Endelig var det klart for å vise fram hytta og all jobben vi hadde gjort.
Først ut var badet, som tidligere var kjøkkenet.

Etter badet var det stua sin tur.



SEPTEMBER

Første helgen i september var jeg og Dag alene på hytta og fikk gjort ferdig det siste som gjensto på kjøkkenet. og da var det klart for å vise fram det.
{Her er hele innlegget om kjøkkenet, både før og etter bilder}





Tidlig på våren fikk soverommet vår hjemme en liten runde med malerkosten (men ble ikke blogget om før på høsten) og sånn ble resultatet:


Jeg er glad i grått, svart og hvitt - til Amalie sin store fortvilelse * flire*
"Ååååhhh, mamma hvorfor kan vi ikke ha farger?"

OKTOBER

Det var soverommet til jentene sin tur ut.
Det er kun 2 soverom på hytta så jentene deler rom og det går veldig bra.

Vi avsluttet oktober med Halloween fest hjemme for jentene. Det var stor stas!




NOVEMBER

Peisen på hytta ble malt!
Da vi holdt på i sommer var jeg litt i tvil om den skulle males eller ikke. (Jeg var aldri i tvil om vi skulle gjøre noe med toppen på peisen altså, men selve mursteinen)
Etter at jeg så bildene, synes jeg den skilte seg veldig ut og da var valget enkelt.
Riktig så enkelt var det ikke å finne riktig farge. Var noen turer på malerbutikken på Hov. Men ble veldig fornøyd med resultatet til slutt!

Ble faktisk så fornøyd at jeg malte murveggen hjemme i samme farge.


Murveggen går rundt åpningen og videre bortover i stua.
Den er malt på den siden også og bilder av det kommer etter hvert.

DESEMBER

Så kom endelig den beste måneden i hele året, nemlig julemåneden desember!
Jeg elsker julen og alt med den.
Derfor pynter jeg til jul 1. søndag i advent.


I år ble det rød jul, til stor glede for jentene.
Det er utrolig koselig med rødt.
Årets pepperkakehus tok sin tid å lage, men jeg ble veldig fornøyd.




Stua var julepyntet...


Det samme med spisestua...


Og kjøkkenet.


Vi får se hva det blir til neste år, hvit eller rød jul?
Årets julekalender laget jeg av fyrstikkesker:


I hver skuff lå det et hint om hvor dagens "luke" befant seg. Det var artig!
Romjulen tilbragte vi på hytta:


Reiste opp 1. juledag, etter lunsj hos mamma og pappa.


Vi hadde litt besøk og bare slappet av. Jentene storkoste seg og ville ikke hjem. Derfor ble vi til 5. juledag.
Dagen etter fikk vi tapasgjester; Ann Kristin, Kent, Jenny og Oda.
Vi laget noen retter hver!



Håper på masse blogging i året som kommer!
Tusen takk til dere som følger meg, liker og kommenterer.
Det settes veldig stor pris på.
Håper dere følger med videre i 2017!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...