torsdag 14. januar 2016

M I D D A G S T I P S ?

I går planla jeg middager 1 uke fram i tid
og var inne på forskjellige matsider for inspirasjon.
Kom over oppskrift på hjemmelagde nuggets på Matprat.no.
Jentene er veldig glad i nuggets, så den måtte testes ut!
Det smakte veldig godt sammen med grønn potetsalat
(oppskrift også funnet på Matprat.no).


Oppskriften på nuggets til 4 personer er som følger:

4 stk. kyllingfilet
1 ss hvetemel
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
2 stk. egg
75 g. revet parmesan
75 g. griljermel  

Fremgangsmåte:
1. Finn fram 3 dype skåler.
Skål 1: Bland hvetemel, salt og pepper.
Skål 2: Bland sammen parmesan og griljermel.
Skål 3: Pisk sammen eggene.

2. Skjær kyllingfilet i litt tykke strimler.
Vend strimlene først i mel, deretter i egg og tilslutt i parmesan og griljermelblandingen.

3. Legg de panerte kyllingstrimlene på et stekebrett dekket med bakepapir.
Stek de gylde i ovnen på 200 grader i ca. 10 min.
(Tiden avhenger av tykkelsen på strimlene)


Oppskrift på grønn potetsalat til 4 personer er som følger:

8 stk. kokte poteter
50 g. sylteagurk
(Jeg er ikke glad i sylteagurk, så jeg brukte vanlig agurk i stedet)
1/4 potte frisk basilikum
1 ts sennep
3 dl yoghurt naturell
2 ss majones
1/2 ts salt
1/4 ts pepper

Fremgangsmåte:
1. Skjær de kokte potetene i skiver eller terninger.
2. Bland sammen yoghurt, majones, sennep, agurk og basilikum
og bruk stavmikser for å få en jevn dressing.
Smak til med salt og pepper.
3. Vend potetene inn i dressingen.

Server gjerne med chillisaus.



Det var veldig godt og sikkert mye sunnere enn de ferdiglagde!


Helgen er rett rundt hjørnet dere, herlig!!

Jeg og Mie skal på bytur lørdag, sammen med Maja og Katrine.
Før jul var jeg og Amalie på tur og nå er det altså Mie sin tur.
Vi skal på kino, Mc'ern (etter jentenes ønske), shoppe litt og sove på hotell.
Blir veldig stas og vi gleder oss!!

Ha en strålende kveld folkens...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...