søndag 7. februar 2016

{ F A S T E L A V N }

Ja ja, fastelavn betyr vel egentlig at vi skal faste i morgen,
men det blir vel ikke noe av vel...
Vi har uansett spist boller i dag!


Vi ba Katrine, Trond, Maja og Magnus hit!
Jeg og jentene satte i gang tidlig i dag med baking.
Fant oppskrift på verdens beste boller og tenkte at den må jeg lage-
det får ikke blitt feil...


Men det ble det gitt....
Bollene ble stein harde og ca. 1 cm høye...
Ha ha jeg må le.
De ble veldig gode da, men ikke noe å servere folk.
Det burde ha ringt en bjelle for meg,
da deigen ikke skulle heve før man trillet ut bollene.
De skulle dog heve i 1 time etter at de var trillet ut.
Mine hev ikke!


Bollene sto på badegulvet til heving med kjøkkenhåndkle som dekket.
Da jeg etter 1 time skulle hente de og tok av håndkle var 4 stk. helt flate av en barnefot mens resten var ca. 1 cm. høye.
Et tarvelig syn!!

Godt det enda var noen timer til folka skulle komme,
så jeg googlet ny oppskrift og satte i gang med bollerunde nr. 2.


Denne gangen ble de luftige og litt høyere enn 1 cm.
Gode var de og!!


Siste episode av "Modus" på TV2 i kveld, jeg gruer meg allerede...

Ha en fin kveld folkens, med boller eller ei.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...