mandag 11. november 2013

Lasagne med squash...

...i stedet for pasta-
Lavkarbolasagne!
 
 
Jeg kom over denne oppskriften da vi var opptatt av lavkarbomat for ett par år siden.
Den er veldig god og man blir sånn passe god mett!!
 
 
Oppskriften er som følger:
 
400 gram karbonadedeig
3 dl. hakkede tomater
1 ts urtekrydder
salt
pepper
2 fedd hvitløk
2 Squash
3 dl cottage cheese
2 dl ost
 
(Jeg bruker mager cottage cheese og ost)
 
 
Gjør som følger:
Varm ovnen til 175 grader.
Skjær squash på langs i tynne skiver.
Stek karbonadedeig, og bland i hakkede tomater, finhakket hvitløk, krydder, salt og pepper.
Bland cottage cheese og ost.
Legg squash, karbonadedeigsaus og osteblanding lagvis (2 lag)
Stekes i ovnen i ca. 40 minutter til lasagnen har fått en fin farge.
 
Serveres med salat, og selvsagt en liten touch av Nicolas Vahe's The Secret blend salt.
 
 
 
Det hender vi er i det stor utland, og da handler vi litt kjøtt da vet du.
Karbonadedeig kan brukes til så mangt så det blir alltid med hjem.
Jeg måler opp 500 gram, legger i brødposer og putter i fryseren.
Et tips er å gjøre posen med karbonadedeigen helt flat;
tar mindre plass og kortere tid å tine
(et tips jeg snappet opp av min fineste Katrine).
 
 
3 kg. karbonadedeig rett i fryseren ;p
 
Ha en strålende mandags kveld folkens!!
Klemmer fra
Hilde Pernille
 

2 kommentarer:

  1. Nam nam, denne rtten er kjempegod...en slager her hos oss også :D

    Ha en finfin kveld,
    Klemmer fra Jatte :)

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...