lørdag 18. mai 2013

Vel overstått!

I går gikk hele dagen unna i en fei og jeg rakk ikke å blogge...
Jeg hadde klokken på ringing 05:30 for å gjøre klart det siste til frokostgjestene
kom kl. 08:00. 17. Mai toget gikk kl. 10:00 og tradisjon tro har vi frokost med
venner og familie først. Så da ble det tidlig på'n i år,
men veldig koselig og en fin start på dagen.
Så her kommer bilder av bordet og maten.



Fat fra Åhlens i plast- for anledningen perfekt til bær...
 
 
Fin liten linselus i bakgrunnen som har plukket ut 17. Mai kjoler til seg og lillesøster.
 
 
Vi dekket langbord i stua!
I år ble det papp og plast siden vi dro rett til Sunne etter barnetoget
og en tur på Framtun skole, og ikke hadde tid til å vente på oppvaskmaskinen.
 
 
En liten "starter" på hver tallerken bestående av blåbær, bringebær og morell.
 
 
Eple- og appelsinjuice i litt finere flasker enn kartongene.
Fikk spørsmål om jeg hadde laget juicen selv,
men det kunne jeg jo ikke skryte på meg... 
Men etikettene har jeg laget da.
 
 
 
En fin liten linselus til, som var veldig sulten.
 
 
Frokosten består av rundstykker, hjemmelagede karbonader (Dag sitt verk), eggerøre,
potetsalat, salat og diverse pølsepålegg.
 
 
Vi var 10 voksne og 5 barn, og jeg er alltid redd for at det skal være for lite mat.
Vi grillet i går kveld og spiste både salat og potetsalat,
spist til frokost i dag og enda har vi igjen mer.
 
Vi koser oss i Sunne med skikkelig sommertemperatur- herlig!!
 
I kveld er det grillings og Grand Prix.
Håper dere koser dere denne pinsehelgen.
 
Klemmer fra
Hilde Pernille 

1 kommentar:

  1. HALLO SKJØNNE PERNILLE:)
    Å SÅ FLINK DU ER!
    HELDIGE GJESTER
    NYT HELGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett

På grunn av mye spam-kommentarer, er jeg nødt til å ha ordrebekreftelse på kommentarene- beklager dette.
Håper du likevel legger igjen spor etter deg.
Det settes stor pris på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...